Miejska Biblioteka Publiczna w Bielawie w trosce o czytelników będących w trudnej sytuacji, chorych i mających problemy z poruszaniem się, oferuje pomoc w dostarczaniu książek do domu. Nowa usługa „książka na telefon” skierowana jest do czytelników MBP, posiadających już elektroniczne karty biblioteczne oraz do osób lubiących czytać i pragnących zostać użytkownikami naszej biblioteki. Książki będą dostarczane w umówionym terminie przez pracowników biblioteki. Zgłoszenia telefoniczne oraz więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu 74 645 09 63.
Regulamin usługi „Książka na telefon”
§ 1. PRAWO KORZYSTANIA
-
Miejska Biblioteka Publiczna w Bielawie umożliwia korzystanie ze swoich zbiorów poprzez usługę „Książka na telefon” .
-
Usługa realizowana jest w miarę możliwości technicznych i personalnych Biblioteki.
-
Z usługi „Książka na telefon” mogą korzystać osoby starsze, niepełnosprawne, nie mające innej możliwości dotarcia do Biblioteki, mieszkające w Bielawie.
-
Usługa dostawy i odbioru książek jest bezpłatna.
-
Książki można zamawiać telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 16.00.
-
Książki będą dostarczane do domów czytelników przez pracowników Miejskiej Biblioteki Publicznej w Bielawie raz w miesiącu w czwartek w godz. od 11.00 do 15.00.
-
Przy zapisie czytelnik powinien:
-
okazać aktualny dokument tożsamości ze zdjęciem, adresem i numerem PESEL,
-
własnoręcznym czytelnym podpisem na wypełnionej przez bibliotekarza karcie zapisu zobowiązać się do przestrzegania niniejszego regulaminu,
-
w przypadku braku zapisu dotyczącego adresu w dokumencie uprawniającym do zapisu czytelnik składa pisemne oświadczenie o zameldowaniu.
-
-
Istnieje możliwość zapisu do Biblioteki osoby niewychodzącej z domu. Należy wypełnić zobowiązanie dostarczone przez bibliotekarza, uiścić należną opłatę i złożyć zamówienie. Przy kolejnej wizycie bibliotekarz dostarczy kartę biblioteczną wraz z zamówionymi książkami.
-
Czytelnik zobowiązany jest do niezwłocznego zgłaszania wszelkich zmian danych, wyszczególnionych w zobowiązaniu.
-
Prawo korzystania ze zbiorów Biblioteki nabywa się z chwilą otrzymania karty bibliotecznej.
-
Za wydanie karty bibliotecznej pobiera się opłatę w wysokości 3 zł.
-
Pokwitowanie na kwotę wpłaconą za wydanie karty bibliotecznej wydaje się czytelnikowi wyłącznie na jego prośbę.
-
Uprawnień wynikających z posiadania karty bibliotecznej nie wolno odstępować innej osobie. Właściciel karty ponosi odpowiedzialność za każde jej użycie.
-
Czytelnik zobowiązany jest do chronienia karty bibliotecznej przed zniszczeniem i zagubieniem. Zagubienie lub kradzież karty należy niezwłocznie zgłosić pod nr tel.: 74 645 09 63 lub w miejscu wydania karty, celem zablokowania konta.
-
Biblioteka nie ponosi odpowiedzialności za wypożyczenie dokonane na utraconą kartę biblioteczną, do czasu zgłoszenia jej zagubienia lub kradzieży.
-
Za wydanie duplikatu pobiera się opłatę w wysokości 5 zł. W dniu jego otrzymania czytelnik składa pisemne oświadczenie o utracie karty i uregulowaniu zobowiązań wobec Biblioteki.
-
Z usługi „Książka na telefon” nie mogą skorzystać czytelnicy, u których w domu panuje choroba zakaźna.
§ 2. WYPOŻYCZANIE
-
Wypożyczeń dokonuje się wyłącznie za pomocą karty bibliotecznej.
-
Czytelnik jednorazowo może wypożyczyć 4 tytuły (literatury popularnonaukowej, beletrystyki) lub pozycje „książki mówionej” (w tym 2 tytuły na płytach).
-
Usługa nie obejmuje książek z księgozbioru podręcznego.
-
Książki wypożycza się na okres nie dłuższy niż 4 tygodnie.
-
Prośba o prolongatę winna być zgłaszana osobiście lub telefonicznie najpóźniej w dniu upływu terminu zwrotu książek.
-
Książkę można prolongować 2 razy.
-
Nie można prolongować książek zarezerwowanych.
-
Biblioteka może skrócić ustalony w § 2 pkt 4 termin zwrotu książek, jeżeli stanowią one szczególnie poszukiwane pozycje.
-
Czytelnik Biblioteki ma prawo do rezerwacji książek (aktualnie wypożyczonych przez innych czytelników) oraz zamawiania książek (aktualnie dostępnych).
§ 3. POSZANOWANIE I ZABEZPIECZENIE KSIĄŻEK
-
Czytelnik jest zobowiązany do poszanowania książek będących własnością społeczną i dobrem kultury narodowej, powinien też zwrócić uwagę na stan książki przed jej wypożyczeniem. Zauważone uszkodzenia należy zgłosić bibliotekarzowi.
-
Za szkody wynikłe z zagubienia, uszkodzenia lub zniszczenia książki odpowiada czytelnik, wpłacając stosowne odszkodowanie.
-
Wysokość odszkodowania ustalają pracownicy Biblioteki, w zależności od aktualnej wartości rynkowej książki i stopnia jej uszkodzenia.
-
Na sumy wpłacone z tytułu zagubienia lub uszkodzenia książki Biblioteka wydaje czytelnikowi pokwitowanie.
§ 4. PRZEPISY KOŃCOWE
-
Pracownicy Biblioteki na prośbę czytelnika udzielają informacji o książkach oraz pomagają w doborze lektury.
-
Czytelnik nie stosujący się do przepisów niniejszego Regulaminu może być czasowo, a w szczególnie drastycznych przypadkach na stałe pozbawiony prawa korzystania z usługi „Książka na telefon”.
-
Decyzję w tej sprawie podejmują odpowiadający za prowadzenie usługi pracownicy Biblioteki.
-
Czytelnikowi przysługuje prawo odwołania się od tej decyzji do Dyrektora Miejskiej Biblioteki Publicznej w Bielawie.
-
W sprawach nie ujętych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy zawarte w Regulaminie Miejskiej Biblioteki Publicznej w Bielawie.
-
Niniejszy Regulamin obowiązuje od 1 marca 2014 r.